Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAsselin, Marlene
TitelSupporting Sustained Engagements with Texts
QuelleIn: Teacher Librarian, 31 (2004) 3, S.51 (3 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1481-1782
SchlagwörterRecreational Reading; Reading Interests; Reading Instruction; Reading Material Selection; Reading Motivation; Teacher Role; Library Role; Librarians; School Libraries; Student Participation
AbstractThis column focuses on reading engagement by first discussing the concept then suggesting ways that teacher-librarians can lead initiatives in their schools towards this goal. While the concepts: (1) reading engagement; (2) motivation to read; and (3) interest and voluntary reading are interconnected, it is important to understand their distinctions so, for example, a motivated reader is not mistaken for an engaged reader. This article outlines 6 principles based on evidence of increased engagement and reading achievement within the Concept-oriented Reading Instruction framework. (ERIC).
AnmerkungenScarecrow Press, 4501 Forbes Blvd., Suite 200, Lanham, MD 20706. Web site: http://www.scarecrowpress.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Librarian" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: